Webinar organiseren Teams

Wilt u een webinar organiseren via teams? Hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Er is een grote kan dat u Teams voor uw werk gebruikt en u nu met dit programma een webinar wilt organiseren. Dat is zeker mogelijk en we leggen graag uit hoe het werkt, wat de voor- en nadelen zijn.

Klein publiek

Er zijn meerdere mogelijkheden om een webinar in Teams te organiseren. Bij een kleiner publiek, kunt u ervoor kiezen om een standaard vergadering in te plannen. Zo kunnen kijkers eenvoudig zelf hun microfoon aan en uitzetten wanneer zij bijvoorbeeld een vraag hebben.

Groter publiek

Bij een groter publiek heeft u dat natuurlijk liever niet. Hiervoor kunt u het beste kiezen voor een livestream. U bepaalt dan zelf wie het beeld en geluid aan en uit kunnen zetten en kan de chat gemodereerd worden. Ook biedt deze vorm extra opties om de vergadering een professionelere uitstraling te geven.

De voordelen van een webinar organiseren via Teams

Er is zeker een aantal voordelen te benoemen wanneer u kiest voor Teams voor uw webinar:

  • Het is laagdrempelig en eenvoudig op te zetten
  • U kunt zelf kiezen of bezoekers hun camera en microfoon aan/uit kunnen zetten (afhankelijk van de setting zoals hierboven genoemd)
  • U kunt sprekers toevoegen en presentaties, video’s en andere beelden delen
  • Bezoekers kunnen als u dat wilt vragen stellen in de chat

De nadelen van een webinar organiseren via Teams

Maar er ook nadelen bij het organiseren van een webinar via teams:

  • Er zijn weinig mogelijkheden om het webinar uw eigen huisstijl mee te geven
  • Er zijn weinig mogelijkheden tot interactie met kijkers
  • Bezoekers hebben een Microsoft-account nodig en toegang nodig tot de teams app (ook via browser te benaderen)
  • Als u een presentatie deelt, kan Teams erg onoverzichtelijk zijn omdat u de bezoekers niet altijd ziet
  • Teams is vooral geschikt voor meetings en eenvoudige presentaties, minder voor webinars en andere events

Wilt u het professioneel aanpakken? Kies dan voor MEEPLE!

Een klein webinar of event organiseren via teams is zeker een optie. Wilt u het professioneler aanpakken? Bij MEEPLE Events hebben we onze eigen online event tool ontwikkeld. Deze tool biedt ontzettend veel mogelijkheden voor het organiseren van webinars en andere online evenementen.

Hierin kunnen wij al uw wensen doorvoeren en geven wij uw webinar de professionele uitstraling die het verdient. Wilt u een kleinere versie, waarin u zelf het beheer in handen heeft? Maak dan gebruik van MEEPLE Lite. U vindt hier een aparte omgeving, die u zelf kunt personaliseren.

Gratis demo of advies nodig?

Wilt u weten of ons platform geschikt is voor uw webinar? Wij geven u graag een vrijblijvende demo! We kunnen u verder ook adviseren over de verdere technische invulling en organisatie van uw webinar.

Vraag hier een vrijblijvende demo aan of bel ons op 085 – 303 57 42. U kunt ons ook een e-mail sturen via info@meeple-events.nl.

Gratis whitepaper

Een succesvol hybride event organiseren? Zo doe je dat!

Neem contact met ons op
085 303 57 42

Adres:
De Vos van Steenwijklaan 75
7902 NP in Hoogeveen
Nederland